Are We Loss?

by Huzitt

/
  • Streaming + Download

    Includes unlimited streaming via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.

      $5 USD  or more

     

1.
05:35
2.
3.
4.
5.
03:25
6.
7.
8.
9.
10.
11.
02:09
12.
13.
14.
04:21
15.
01:49
16.

credits

released April 20, 2016

tags

license

all rights reserved

about

Huzitt Conway, Arkansas

contact / help

Contact Huzitt

Streaming and
Download help

Track Name: Juanita
Little bitty buddy,
kinda grainy, kinda cruddy
kinda grind it to a finer kind
of fuzzy kind of piece of mind,
a sorta quarter,
sword of order,
shields you from confusion in the land of haste
Nothing but a couple bucks
to burn into and run amok
among a looming love, alive,
a do or die, a dip or dive,
or deviate, a daring step
into a stupor to accept
a stranger taste

Oh, Jaunita, how I need to burn you down
I may, I might just possibly
make this sensation work for me

Come again, I hear it
come and get me comatose
and then I'll come into the understanding
Come again, I hear commanding
Kamikaze, you're commanding
Come in, because you recommend a slower pace
Kiss me just a little,
keep me just a campy kid
I'll be falling in your arms,
I'll be following in ecstasy
You're always up for hypnotizing,
wallowing within the eyes,
inside a smokey gaze

I may I might just burn you down
Track Name: Eyes Up Child
I just wanted for you
to know what it is that I do
when I believe that you're looking away
And eyes on me, all
as no one hears the call
that I make out of your name

Eyes up child
You have to promise that you're not going to blink
under my breath
Sweep your sheepish lashes down your cheek into a stream of your own regret
And not a soul here understands why you would cover your eyes and lower your head,
and I don't even think you realize it, but if you'd just look into my eyes, it
would be ok
I know that I could make it ok
I want to know what has been eating you up on the inside...
what, with all those things that you hide
I could stay

Idol hands catch fire
Ignore how I admire
I try not to think of you in that way

Kiss me once
I only promised I wouldn't blink,
scared to death of the face that is making my heart race,
I'm beating my chest from the inside
Addicted to these heart attacks that soon subside,
desperately tailing her exit with a waning tide
I could stay
I know
Track Name: Further Distances
Lily's so low, but her head's on the ceiling
Everyone knows what her heart's not revealing
Say it ain't so, give a hint what you're feeling
After your show, are you ready and willing
Goodness, you've missed a kiss, and you don't know why he's not running to...
You've gotta be leaving, you gotta believe it's
over and it's done, before even conceiving
Someone should ask him if he's paying heed, and,
inside his head, does he hear me repeating:
"Do you know who loves you?
No, you don't know how to bring closure to these

Further Distances"
Be apart from a time and a place you know
(Been apart from the world, and they tell me so)
Quick to stride down a way that I can't go
(Been apart from the world, and they tell me so)
Been apart from the world, or they tell me so
(Been apart from the world, and they tell me so)
Further distances...
(Been apart from the world, and they tell me so)

Take her for a ride, one she wants, one she's needing
Something inside's kinda broken and bleeding
Knowing she cried, will you still be retreating
She never lied, she was only conceding
Lily will rebuild me,
but I don't know how to bring closure to these

further distances...
from the world
Track Name: The Discothequing Groove
"The Discothequing Groove"
Discothequing woman's
got a discothequing groove
This is gonna make you move

Discothequing woman's
got a discothequing soul
This is gonna make you lose control
Track Name: So Tall
We cut the rug and then we shake the floor
The hour hand will run from 12 to 4
Ignore the warning that your mama's gonna say,
because we'll never need tomorrow if we got today
Prowl the disco, we're out for blood
Feel the hate, feel the goddamn love
She knows she never could resist this beat,
so her feet catch heat, but our eyes will never meet, because she's

So tall
My baby's so tall, just a little girl rockin' in her platform shoes
So tall
My baby's so tall, just a little bitty girl standin' six and two

You look so little but you talk so big
When I hold you it's the dance I dig
You gotta show me how to ditch my jive, because
you know more than I how to be alive
Don't let me be Mr. Fuddydud
Feel the heat, feel the goddamn love
She's kinda tiny 'til she don them heels
I get chills to feel some friction in her wheels, because she's

So tall
Track Name: In The Market
To be part of the ideal, you must be part of the idol
You need knees upon your shoulders to have heads upon your feet
Enter the market
You need some reservation. You need credit. You need station
You must prepare to establish self, and that's where we come in
Enter the market

Run the product everyday, with ample haste and no delaying profit. We
(One small trick, success in your pocket. Find out)
shuck and jive the ladder steps that bare the look of peers. Enter the market
(Salvation resides in the market. Buy now)
Don't you know our numbers growing?
(Are you sleeping?/Sell it higher)

(The market)
To be part of the ideal, you must be part of the idol
You need knees upon your shoulders to have heads upon your feet
Enter the market
If you could only hock it, you would see them in your pocket
Everybody wants to share until they're doing all the work
Enter the market

Run the product everyday, with ample haste and no delaying profit. We
(One small trick, success in your pocket. Find out)
shuffle up the ladder steps that bare the look of peers. Enter the market
(Salvation resides in the market. Buy now)
Run the product everyday, with ample haste and no delaying profit. If
(One small trick, success in your pocket. Find out)
buyer beware buyer, than we all can be on top. Enter the market
(Salvation resides in the market. Buy now)
Don't you know our numbers growing; claiming, framing, never slowing?
(Are you/they/Am I/Are we sleeping?/
Sell it higher/Buy it lower/Run it faster/Make them pay
Hallelujah)

"Some cards are stacked in favor", why don't you give me another excuse?
If you walked and talked like me you wouldn't suffer this abuse
Your problem's not a lack of empathy, why don't you just fall in line?
Track Name: Make No Sounds
Might I trek to grounds that I hail from
Selfish, fearful, assuming "welcome home,
back to your dreams"
home again
I think I'll keep my shoes on when I'm home
back to your dreams
home again
I think I'll keep my shoes on

Hearts on fire, hearts on fire,
breaking free of chain for a revolution
Hearts on fire, hearts on fire,
breathe above the flame
Haste to ire, haste to ire,
sure to be consumed by the revolution
Hearts on fire, hearts on fire,
waiting for the word, until they find that I

Make no sound
only to swallow my tongue and choke it down
I make no sound
here where we make no sound

So distracted. Focus won't stay
Steadily standing in my way
home
(...back to your dreams)
O, the turmoil...may I take rest from?
Still, though, secure, keep my shoes on
Track Name: The Twitch of Your Idle Hands
I'm wondering if I should
I probably been to church
I probably been to school
I probably been a bad boy
I probably bent the rules
Will daddy see me frowning
Will daddy see me cry
Will daddy see me killing
Will daddy see me die

The time is kinda finite
It's short and at an end
No worry for the women
No mercy for the men
Demand of my will
Commanding of the soul
The dreaming will be real
Reality's a toll
I'm wondering if I should
Track Name: The Outlandish Andy Jackson and his Wandering White Privilege
Hey, don't you wanna know the reasoning that's driving all the people that you see?
All the people that you see aren't liking what the mirrors saying about who they're gonna be
About who they're gonna be only amounts to you and me,
and so we need somebody special to anoint the bourgeoisie
To anoint the bourgeoisie, we're gonna need divinity:
an entity to smite the lazy peons in the street repeating:

"Mr. Jackson, you've got
(...some explaining to do)
some thoughts on the ones who simply
(...are we worthy of you)
are not taking blessings from the
(rightiousness of a coin)
right hand of the one you've always
(...known to only the soign)
known and been"

So now the people of the town are on the ground, they don't surround us anymore
Don't surround us anymore. Get on the floor, pushed to the shore, unless you're looking for a war
'Less you're looking for a war, don't ask for more or keep what's yours,
because savage hands don't know deserving just the pining of the poor,
and yet the pining of the poor is what the coin is pinning for, and so the
faithful tudor servant heeds the huddled mass repeating: ...
Track Name: Pet Noises
It's an instrumental. I shouldn't have to point these things out ಠ_ಠ
Track Name: End Game Capitalism
Yeah, summer, fall, day, week and all, I'm gonna get this goddamn money
It's the sin to see, believe you me, I'm gonna get this goddamn money
Well, I'm sure to fall, but on the ball, I'm gonna get this goddamn money
Day and night, I'm right to fight, I'm gonna get this goddamn money
I'll bring you too, just get a clue, and we can get this goddamn money
but I don't think jesus will agree, 'cause I'mma get this goddamn money
And the rest of the best won't be impressed, but I'mma get this goddamn money
and I'll never care for here or there until I get this goddamn money
I think I owe this world a blow, so I'mma take this goddamn money
This world owes mine a hefty fine, I better get this goddamn money
Don't be ridiculously quick to try to get this goddamn money
Because if I grab your wrist, you're on the list, you're coming with this goddamn money
No tax or fee got hook in me, I hope you don't think this shit funny
Because they cheat and lie like you and I. Who's gonna get this goddamn money
Track Name: Nobody Thanks
I watch this shredded photo float out from the shore, and I
think of how I should've joined you on the floor, and I
think my glass it could've used a little more, and I
think of what we shared before they knocked on the door
and I know that your kiss started to taste a little blue
I may think of someone who has your lips, but ain't nobody here thankin' about you

I think of times when all I knew were childish cries of a
list of ambitions that you saw reach for the skies, and I
think my disposition's sculpted out of lies, and I
think I saw a kind of crystal in your eyes, and I
know that you've seen me sweat talking a big game or two
I may think of someone who has your eyes, but ain't nobody here thankin' about you

I think about the touch that patted on the head that
rested on the lap that put to shame the bed, and I
think of fingers that would gently feed me bread, and I
think of how I made them strike my cheek instead, and I
know just how they like to point out who's been hurting whom
I may think of someone who has your hands, but ain't nobody here thankin' about you

I think of how my time was never of best uses when
you were out of line and I out of excuses, and I
think myself to be more saviour and less nusiance, and I
think of when you said I'm "dead if not exhuberant", and I
know that it's ok that I can't be in his shoes
I may think of someone who has your name, but ain't nobody here thankin' about you
Track Name: Tucked Away
The lyrics for this gross testicle joke are listed under the version on the Fear and Affection EP
Track Name: Merrilyn
Buckle up, my Merrilyn. We've got a ways to go
Don't worry, I'm not scared of him. I'm sure to tell him so
She wants to stay beside her man, because he stays on her mind,
but he'll always be a fighter, and she needs the loving kind

Pining, defining, he's wearing you down, but I
won't hear an old fear made you turn around

Don't listen to him, Merrilyn. He'll never be sincere
I'll say to him "take care", and then take you away from here

Because he's the cause that you can't live without,
I just won't let some old threat make you turn around

Buckle up, my Merrilyn. We've got a ways to go
Don't worry, I'm not scared of him. Just thought I'd let you know,
because I love you so
Hey, Merrilyn, let's go
Track Name: The Last Thing (That She Said)
I apologize, knowing the last thing that she said meant more than anything I'd found on my own, when I wallow while I walk alone. She's singing something tinny that I can't hear over the phone that sounds like:

"Lately,
I have to make you choose
whether to live or keep debating
that you should cut me loose
You gotta bring those fences down

And I stand around, watch you beat yourself into the ground. There's never been a single thing more solumn in its sound...

Lately,
you seem to be confused
as to the difference between
waiting and revelling in ruse
You oughtta bring those fences down
If we should see through fences, how?